Безкоштовна телефонна лінія, пн.–сб. з 9:00 до 19:00

Підібрати комплект
00
00 грн.

Кошик

Ваш кошик порожній

16 липня 2025 року Європейська Комісія представила комунікат щодо Багаторічної фінансової перспективи ЄС на 2028–2034 роки, зокрема — попередній проєкт бюджету Спільної аграрної політики (САП), яка є ключовим інструментом підтримки сільського господарства в державах-членах. Документ, представлений єврокомісаром з питань сільського господарства Крістофом Гансеном, викликав широку дискусію, у тому числі в Польщі. Міністерство сільського господарства та розвитку села (MRiRW) Польщі висловило свою офіційну позицію щодо планованого бюджету та механізмів його реалізації.

Польща залишиться одним із головних бенефіціарів — більше коштів і гнучкості

На думку MRiRW, Польща збереже статус одного з основних бенефіціарів бюджету САП, що відкриває доступ до суттєвого, а можливо — рекордного обсягу фінансування в наступному періоді. Особливо важливою є участь національних органів у прийнятті рішень щодо розподілу коштів, що дає змогу краще адаптувати підтримку до локальних потреб фермерів і сільських територій.

Пріоритет — продовольча безпека та прибутковість сільського господарства

Міністерство наголошує, що головною метою його політики в контексті нового бюджету САП буде збереження і посилення продовольчої безпеки, а також підвищення конкурентоспроможності й прибутковості фермерських господарств. Ці напрями є продовженням попередніх дій і водночас реакцією на сучасні геополітичні виклики та потребу гарантувати стратегічний продовольчий суверенітет країни.

«Продовольча безпека, яку насамперед забезпечують фермери, є одним із стовпів національної безпеки», – наголошує MRiRW.

Пропозиція Єврокомісії не повністю відповідає очікуванням фермерів

За оцінкою міністерства, хоча у пропозиції Єврокомісії передбачено збереження багатьох важливих інструментів підтримки, таких як:

  • прямі виплати;
  • заходи для захисту клімату й довкілля;
  • інвестиції у фермерські господарства;
  • підтримка малих господарств і молодих фермерів;
  • виплати для регіонів із природними обмеженнями (ONW),

— однак ці механізми не повністю відповідають реальним потребам фермерського середовища. MRiRW вважає за необхідне продовжити переговори щодо уточнення принципів розподілу коштів та збільшення ролі національного співфінансування.

Нова структура фінансування — більше національних ресурсів

У запропонованій структурі передбачено, що розподіл коштів з другого стовпа САП (розвиток сільських територій) здійснюватиметься на національному рівні з можливістю додаткової підтримки з державного бюджету. Такий підхід дозволить Польщі краще спрямовувати інвестиції, зокрема:

  • на розвиток сільської інфраструктури (за участі коштів політики згуртованості),
  • на підтримку слабших регіонів, включно з територіями після колишніх ДПГ (державних господарств),
  • на розвиток сільського господарства та біоекономіки (із залученням Європейського фонду конкурентоспроможності).

Подальші кроки: аналіз, консультації, рекомендації

MRiRW проводить детальний аналіз оприлюднених Єврокомісією документів. Після отримання повного пакету міністр Чеслав Секерський представить офіційні рекомендації та графік громадських консультацій. До участі будуть запрошені представники аграрних організацій і агропродовольчого сектору.

«Дії міністерства будуть зосереджені на захисті інтересів польського сільського господарства та розробці ефективних рішень для нової фінансової перспективи», — підкреслює MRiRW.

Підсумок позиції MRiRW

  • Польща залишиться одним із ключових отримувачів коштів САП, із суттєвим впливом на розподіл фінансування.
  • Продовольча безпека та прибутковість сільського господарства — стратегічні пріоритети.
  • Пропозиція Єврокомісії потребує коригування, щоб відповідати очікуванням фермерів.
  • MRiRW анонсує широкі консультації з метою створення сприятливих умов для польських фермерів.

Обговорення майбутньої САП тільки починається

MRiRW активно долучатиметься до переговорів у рамках ЄС, відстоюючи інтереси польського аграрного сектору в остаточному варіанті бюджету Спільної аграрної політики на 2028–2034 роки. Наступні місяці стануть визначальними для майбутнього польського села та всього агропродовольчого ланцюга.



Ціни на пшеницю, ячмінь і кукурудзу станом на 10 липня: пшениця нижче 13 тисяч, ячмінь — вище 11 тисяч

20 липня 2025

Станом на 10 липня 2025 року на біржах Туреччини ціни на основні зернові культури залишаються стабільними , хоча й демонструють різноспрямовані тенденції. Експортна пшениця продовжує торгуватися нижче 13 000 лір , тоді як макаронна пшениця майже досягла цього порогу. Ячмінь утримується вище 11 000 лір , а кукурудза — трохи нижче 12 000 лір. Середні біржові ціни по 15 торговельних майданчиках (на 10.07.2025): Пшениця хлібопекарська: 12 887 TL/тонна...

🌾 Жнива-2025 у Польщі: як на них впливають погодні умови?

20 липня 2025

Жнива 2025 року в Польщі відбуваються в складних погодних умовах. Ще навесні погода не сприяла агровиробництву, а зараз – часті дощі, грози, град та сильний вітер суттєво ускладнюють процес збирання врожаю. У деяких регіонах фермери досі не змогли розпочати жнива повноцінно. ☔ Негода гальмує збір зернових і ріпаку На початку 29-го тижня року над Люблінщиною пройшла потужна буря. Зернові й ріпак, що були готові до збирання, в кращому випадку повилягали під натиском вітру й...

Помилки у вирощуванні покривних культур: що пішло не так?

21 липня 2025

Помилки у вирощуванні покривних культур можуть призвести не лише до відсутності агротехнічного ефекту, а й до погіршення стану поля. Хоча покривні культури стають дедалі популярнішими серед фермерів, їх неправильне використання може викликати фітосанітарні проблеми та несприятливі зміни в ґрунті. Як уникнути пасток і повністю реалізувати потенціал післяжнивних культур? Покривні культури, залежно від способу висіву та виду, можуть бути цінним елементом сівозміни. Проте необдумане...

Цей веб-сайт використовує cookie-файли. При використанні даного сайту ви даєте свою згоду на використання cookie-файлів. Я згоден (a) з умовами договору.